بارگذاری...
09124646903
گروه دکوراتیو مسعودی
از اینجا شروع کنید

User Rating: 0 / 5

گروه دکوراتیو مسعودی

گروه دکوراتیو مسعودی مقدم، با استفاده از متد روز دنیا، پرسنل آکادمیک و مجرب و به کارگیری تجارب هنرمندانی صاحب قلم، به دنبال ایجاد آرامشی مجلل و هوشمندانه در زیباسازی فضای داخلی گام برداشته و مفتخر به همراهی و اعتماد بسیاری از آرشیتکت های بنام و بناهای برند در سطح پایتخت و شهرهای مختلف کشور بوده، که اندوخته ای پربار و رزومه ای موفق را در دنیای هنر و معماری در این مسیر برای ما رقم زده است.

گچ بری و گچ کاری چیست؟
به مجموعه ی بریدن و کندن و فرم دادن گچ، گچ بری گفته می شود که در معماری ایران جایگاه دیرینه ای دارد . از گچ کاری می توان در نقاط مختلف فضای داخلی ساختمان استفاده کرد.

گچ کاری سقف و گچ بری دور لوستر، گچ بری نور مخفی سقف کاذب، گچ کاری تزئینی دور شومینه ،گچ بری ستونها ،گچ بری گلویی، گچ بری های نما رومی، گچ بری آرک اپن برخی از رایج ترین گچ کاری ها در دکوراسیون منازل است. ویژگی اصلی گچ برای دکوراسیون داخلی، شکل پذیری، قدرت چسبندگی و رنگ پذیری آن است.همراهی هنر با فن در این صنعت به خوبی نمایان است. کنده کاری روی گچ و گچ بری موجب می شود فضای ما از حالت کسل کنندگی و تکراری خارج شود.

انواع سبک گچ بری را می توان به دو بخش سنتی و مدرن تقسیم کرد. گچ بری های سنتی را می توان در خانه های قدیمی پیدا کرد با طرح هایی پر از جزئیات ظریف، سقف هایی شلوغ و پر از رنگ. در سبک سنتی گچ بری خصوصا در ایران گل ها و پرنده ها جایگاه ویژه ای داشته اند که تداعی کننده ی باغ ها و بهشت بوده است. همچنین استفاده از رنگ ها در آن زمان بسیار رواج داشت بخصوص رنگ هایی مثل: قرمز، طلایی، سبز و ... گچ بری سنتی خود زیر محموعه هایی دارد که از آن ها می توان به گچبری معرق، گچ بری لایه ای، گچبری کلوخی و گچبری هشته یا برهشته اشاره کرد.

گچبری چه در ایران قدیم و چه درباقی نقاط جهان معمولا یک هنر اشرافی تلقی می شده است .یه همین دلیل اجرای آن فقط در خانه ثروتمندان دیده می شده است .اما به دلیل ارادات و احترام خاصی که افراد برای مکان های مذهبی قائل بوده اند بسیاری از نمونه های ممتاز گچبری سنتی در مسجدها و اماکن مذهبی دیگر هم به چشم می خورد .


گروه دکوراتیو مسعودی

 

در گچبری به سبک مدرن دیگر خبری از گل و مرغان بهشتی نیست .این سبک با طراحی ها و خطوط ساده شناخته می شود .در گچبری به سبک مدرن معمولا فقط از خطوط راست و زاویه های قائمه یا خطوط نرم و منحنی استفاده می کنند و تلفیق هر دوی این خطوط در یک فضا بسیار نادر است.
بر خلاف گچبری هایی  که در دو،سه دهه اخیر اجرا می شد و معمولا فقط جنبه تزئینی برای سقف داشت .در سبک مدرن کارایی بیشتری از این هنر انتظار می رود .تزئیناتی که با گچ ساخته می شوند می توانند پوشش خوبی برای فضاهایی باشند که تمایل به پنهان کردن آن ها داریم از طرف دیگر به کار بردن گچ بری در تلفیق با نورپردازی ماهرانه ،جلوه هر دو کار را دوچندان می کند.
سابق بر این گچ بری فقط برای اتاق پذیرایی و در قسمت سقف اجرا می شود .شاید هزینه بالا و وقت گیر بودن اجرا از دلایل مهم این امر بودند .از طرف دیگر نقوش شلوغ و پر نقش و نگار گچبری سنتی مناسب اتاق های خواب و دیگر فضاهای خانه نبود.
اما امروزه شاهد اجرای گچبری مناسب در اتاق خواب ها و دیگر قسمت های خانه هستیم و این یکی از مزایای سبک گچ بری مدرن است.

 

500 کاراکتر باقیمانده است


امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اشتراک گذاری:
    

ارائه بهترین اجراها در زمینه دکوراسیون داخلی، گچبری، انواع ورق طلا، کهنه کاری، اجرای پتینه های ایتالیائی با متد روز دنیا و تکسچر،مورال اجراهای تخصصی نقاشی های کلاسیک و مدرن، سه بعدی،موتیف (نقوش اسلیمی) بر روی کف، سقف و دیوار آماده همکاری با علاقمندان هنر و معماری می باشد.

  •  
    آدرس کوتاه شما...
  •  
    تلفن شما...
  •  
    09124646903
  •  

© 2021 گروه دکوراتیو مسعودی . کلیه حقوق این سایت برای مالک سایت محفوظ است . طراحی سایت توسط توتال پک

اتصال اینترنت وجود ندارد